Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Робота із зверненнями громадян у Запорізькому окружному адміністративному суді ведеться відповідно до Законів України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07.02.2008, Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації від 17.12.2013 №174, у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», а також відповідно до Регламенту Запорізького окружного адміністративного суду, затвердженому наказом голови суду від 26.06.2009 №32 (зі змінами).
Протягом 2017 року до суду надійшло 14 звернень (9 заяв, 5 скарг) (у 2016 – 11 звернень).
Звернення надійшли від громадян, в яких останні зверталися з приводу:
1 звернення у вигляді досудової претензії про відшкодування шкоди;
7 звернень про надання інформації;
1 скарга на дії судді Чернігівського районного суду Пода Н.М.;
4 скарги на неправомірні дії працівників апарату суду, суддів Запорізького окружного адміністративного суду;
1 звернення з пропозицією розглянути на загальних зборах суддів Запорізького окружного адміністративного суду питання звернення до Вищої ради правосудді з поданням про притягнення Голови Державної судової адміністрації України Зеновія Холоднюка до дисциплінарної відповідальності за неналежне виконання посадових обов’язків, яке шкодить авторитету державної служби та спричинило тяжкі наслідки у вигляді звільнення з посади.
Всі звернення розглянуті в порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян», своєчасно та в повному обсязі надано відповіді.
З метою забезпечення реалізації державної політики щодо звернень громадян головою суду та заступником голови суду здійснюється особистий прийом громадян відповідно до графіка кожного вівторка у встановлені відповідно до графіку години, а також в інші дні за нагальної потреби громадян. Графік прийому громадян головою суду, заступником голови суду, керівником апарату розміщений на стенді суду та на електронному сайті суду. Інформація про графік прийому надається громадянам також при зверненні по телефону.
У порівнянні з 2016 роком простежується тенденція до збільшення звернень громадян до Запорізького окружного адміністративного суду. І хоча збільшення кількості звернень є негативною тенденцією, але слід враховувати, що преважна більшість звернень направлена помилково або з причин юридичної необізнаності заявників. Вказані звернення направлені з метою отримання інформації у цивільних, кримінальних, адміністративних справах, що перебувають на розгляді місцевих районних судів або ж для отримання загальної юридичної консультації. Попри це, по кожному зверненню надаються вмотивовані та обґрунтовані відповіді, роз’яснюються положення чинного законодавства.
В свою чергу, у випадку виявлення порушень в діях суддів або працівників апарату суду, з відповідальними особами проводиться роз’яснювальна робота з метою недопущення в подальшому таких порушень та оперативно приймаються відповідні рішення щодо усунення допущених помилок у роботі.
Факти порушення термінів розгляду звернення громадян, надання неоднозначних, необґрунтованих, неповних відповідей або безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам відсутні.
Станом на 01.01.2017 відсутні нерозглянуті звернення громадян.
З метою забезпечення реалізації державної політики щодо звернень громадян головою суду та заступником голови суду здійснюється особистий прийом громадян відповідно до графіка кожного вівторка у встановлені відповідно до графіку години, а також в інші дні за нагальної потреби громадян. Графік прийому громадян головою суду, заступником голови суду, керівником апарату розміщений на стенді суду та на електронному сайті суду. Інформація про графік прийому надається громадянам також при зверненні по телефону.
Протягом 2017 року на особистому прийомі громадян головою суду було прийнято 2 громадянина:
1 – з приводу питання видачі виконавчого листа по справі, що проходить апеляційне оскарження;
1 – щодо роз’яснення підсудності справ Запорізькому окружному адміністративному суду.
Питання, порушені громадянами, вирішені безпосередньо під час особистого прийому.
Також, у 2017 році надійшло 27 запитів відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» (у 2016 році – 33 запити):
4 запити про надання інформації про забезпечення суддів житлом за рахунок Державного бюджету України;
1 запит про надання інформації про рух позовної заяви після її направлення до суду;
1 запит про застосування в судах, що розташовані на території Запорізької області рішення Запорізької обласної ради №2 від 16.08.2012 «Про заходи, спрямовані на використання регіональних мов або мов меншин, передбачені Законом України «Про засади державної мовної політики»;
4 запити стосовно розміру оплати праці суддів, працівників апарату суду;
6 запитів про надання інформації стосовно голови суду, суддів Запорізького окружного адміністративного суду, помічників суддів, працівників апарату;
1 запит щодо стану виконання заяви по справі;
1 запит щодо: загальної кількості суддів суду; загальної кількості рішень суду, які набрали законної сили, якими встановлені факти, зазначені у ч.3,5-7 ст.3 Закону України «Про очищення влади»; загальної кількості суддів, до яких встановлені заборони, встановлені у ч.3,5-7 ст.3 Закону України «Про очищення влади», їх список; щодо отримання такими суддями статусів учасників бойових дій; загальної кількості судових справ, в яких оскаржуються рішення про звільнення з підстав, визначених в Законах України «Про очищення влади», «Про відновлення довіри до судової влади в Україні» з зазначенням інформації про набрання законної сили;
2 запити стосовно чисельності суддів в штаті суду, які не мають право чинити судочинство та коштів, витрачених на їх утримання;
3 запити щодо надання тексту рішення по справі;
1 запит щодо отримання суддями вищої юридичної освіти: найменування та час закінчення вищих навчальних закладів, у яких здобуто вищу освіту;
1 запит щодо стану здійснення судочинства судом;
1 запит щодо можливостей суду розглядати адміністративні справи, матеріали якої містять інформацію з обмеженим доступом та з грифом «таємно»;
1 запит стосовно стану руху справи.
Відповіді надані в порядку, визначеному Законом України «Про доступ до публічної інформації», своєчасно та в повному обсязі.
Квартальні звіти про розгляд запитів на отримання публічної інформації розміщуються на веб-сайті суду веб-порталу «Судова влада».
З метою здійснення заходів щодо усунення причин надходження скарг головою суду та керівником апарату суду проведені оперативні наради суддів та працівників апарату суду, на яких обговорені питання щодо дотримання строків розгляду справ, своєчасної видачі копій судових рішень та виконавчих листів, належного повідомлення сторін про судовий розгляд справ та інші питання, які спричиняють порушення прав учасників судового процесу та інших громадян. Щотижнево на оперативних нарадах звертається увага всіх працівників на необхідність дотримання правил трудової дисципліни при виконанні своїх службових обов’язків, при цьому наголошується на необхідності ввічливого спілкування з відвідувачами.
ВИСНОВКИ: