Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Додаток 1
Затверджено
наказ
Запорізького окружного адміністративного суду
06.05.2011 № 35
ПОРЯДОК
організації доступу до публічної інформації, що знаходиться
у володінні Запорізького окружного адміністративного суду
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» з метою створення механізму реалізації права кожного на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні Запорізького окружного адміністративного суду (далі – Суд).
1.2. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про судоустрій і статус суддів», «Про інформацію», «Про доступ до судових рішень», Кодексу адміністративного судочинства України.
1.3. Дія цього Порядку не поширюється на надання інформації при здійсненні судочинства Судом, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальними законами.
1.4. У цьому Порядку терміни вживаються у наступному значенні:
запит на інформацію – це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні Суду;
публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення Судом повноважень, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні Суду;
запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, крім суб’єктів владних повноважень, об’єднання громадян без статусу юридичної особи;
звернення громадян – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги;
суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
1.5. Структурні підрозділи та працівники апарату Суду забезпечують виконання Судом обов’язку із оприлюднення публічної інформації, одержаної чи створеної у межах їх компетенції, та взаємодіють з особою, що контролює своєчасність надання відомостей за запитами на інформацію, з метою забезпечення виконання Судом обов’язку із надання доступу до публічної інформації за відповідними напрямками.
2. Забезпечення доступу до публічної інформації
2.1. Доступ до публічної інформації, що знаходиться у володінні Суду, забезпечується шляхом:
1) оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації;
2) розміщення публічної інформації на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет;
3) розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні Суду;
4) надання можливості запитувачам інформації бути присутніми на відкритих судових засіданнях у Суді;
5) надання інформації за запитами на інформацію.
2.2. Публічна інформація може надаватися в усній формі та у вигляді документованої інформації, в тому числі у вигляді електронного документа.
2.3. У випадку якщо форма надання публічної інформації законодавством не передбачена, вона надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості надання вказаної інформації у запитуваній формі, інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається в Суді.
Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому.
2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність Суду обмежується, якщо вказана інформація віднесена до інформації з обмеженим доступом.
Перелік відомостей, які належать до інформації з обмеженим доступом, затверджується наказом суду.
2.5. Надання публічної інформації про діяльність Суду запитувачам інформації на їх запит, а також надання такої інформації для її розміщення на веб-сайті Суду та інформаційному стенді за окремими напрямами діяльності, забезпечують відповідальні підрозділи та працівники апарату Суду:
щодо інформації довідкового характеру з автоматизованої системи діловодства Суду, документів, що зберігаються в архіві Суду – відділ документального забезпечення Суду;
про рух судових справ, день, час і місце їх розгляду, стан розгляду справ на поточну дату – в усній формі (за телефоном) - відділ документального забезпечення Суду; в письмовій формі (за письмовими запитами) – помічники та секретарі судових засідань суддів, в провадженні яких знаходяться зазначені справи;
про персональні дані та відомості про суддів та державних службовців апарату Суду з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних та про доступ до публічної інформації; про вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад – відділ кадрової роботи та інформаційного забезпечення;
про бюджет за бюджетними програмами з деталізацією за кодами економічної класифікації видатків бюджету або класифікації кредитування бюджету; про виконання результативних показників, що характеризують виконання бюджетної програми – відділ бухгалтерського обліку та фінансової звітності;
про нормативно-правові засади діяльності Суду – керівник апарату Суду;
про статистичні дані щодо здійснення судочинства Судом, відображені у звітах, матеріали аналізів та узагальнень судової практики Суду – відділ правової та аналітично-статистичної роботи;
про матеріально-технічне забезпечення Суду, утримання, експлуатацію, ремонт, будівництво адміністративних будинків, обслуговування території; господарське забезпечення заходів, які проводяться Судом; створення працівникам безпечних умов праці, надання їм допомоги у вирішенні соціально-побутових питань, забезпечення житлом; охорону праці та техніку безпеки, пожежну безпеку, інформаційно-телекомунікаційні системи, бази даних Суду – відділ матеріально-технічного та господарського забезпечення;
про доступ до судових засідань у Суді – заступник керівника апарату Суду;
про прийом громадян у Суді – керівник апарату Суду.
2.6. Особа, відповідальна за організацію та контроль своєчасності надання відомостей за запитами на інформацію, призначається спільним наказом голови Суду та керівника апарату Суду.
3. Оприлюднення публічної інформації. Оформлення запитів на інформацію
3.1. Оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації забезпечується головою Суду або його заступником та керівником апарату Суду згідно з вимогами законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні у засобах масової інформації», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», «Про друковані засоби масової інформації», «Про телебачення і радіомовлення», «Про інформаційні агентства».
3.2. Розміщенню на офіційному веб-сайті Суду, зокрема, підлягають:
1) інформація про діяльність Суду:
– місцезнаходження, поштова адреса, адреса електронної пошти для направлення запитів на інформацію;
– прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти голови Суду та його заступника, керівника апарату Суду та його заступника, а також керівників самостійних структурних підрозділів апарату Суду;
– розклад роботи та графік прийому громадян;
– вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад;
– порядок звернення до Суду;
2) правила внутрішнього трудового розпорядку Суду;
3) інформація про нормативно-правові засади діяльності Суду;
4) інформація, пов’язана з розглядом справ у Суді;
5) інформація про порядок складання та подання запиту на інформацію;
6) інформація про систему обліку, види інформації, що знаходяться у володінні Суду;
7) розмір визначених Судом фактичних витрат на копіювання та друк;
8) інші відомості про діяльність Суду, які належать до публічної інформації.
3.3. Рішення Суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень».
3.4. У приміщенні Суду на інформаційному стенді розміщується інформація:
1) про порядок роботи Суду;
2) відомості про дату, час, місце проведення судового засідання у справах, призначених до розгляду в Суді;
3) банківські реквізити для сплати судового збору;
4) порядок оскарження судових рішень Суду;
5) обов’язки осіб, присутніх у судовому засіданні; заходи, які застосовуються до порушників; порядок пропуску до приміщення Суду і зали судових засідань;
6) умови і порядок отримання інформації про діяльність Суду;
7) розмір визначених Судом фактичних витрат на копіювання та друк;
8) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації.
3.5. Запитувач має право звернутися до Суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації».
З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію, особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, які можна отримати в Суді та на офіційному веб-сайті Суду.
4. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію
4.1. Запити на інформацію, що надходять на адресу Суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються відділом документального забезпечення Суду відповідно до Інструкції з діловодства в апеляційних і місцевих адміністративних судах з урахуванням вимог цього Порядку.
4.2. Після отримання та реєстрації вхідної кореспонденції, відділ документального забезпечення Суду виокремлює запити на інформацію і невідкладно передає їх особі, відповідальній за організацію та контроль своєчасності надання відомостей за запитами на інформацію, для реєстрації їх у журналі обліку запитів про надання публічної інформації та накладення резолюції про передачу для виконання відповідного запиту відповідальному підрозділу Суду чи працівникові.
4.3. У випадках коли запит містить прохання надати інформацію, яка стосується різних напрямів діяльності Суду, відповідальним за надання відповідей на запит додатково може бути визначено одного або декількох посадових осіб відповідних структурних підрозділів Суду. У такому випадку співвиконавці зобов’язані не пізніше трьох робочих днів з дня отримання Судом запиту надати відповідальному виконавцю необхідні документи.
4.4. Реєстрація та опрацювання запитів на інформацію, які надійшли до Суду у вигляді електронного документа, здійснюється в загальному порядку після їх роздрукування на паперових носіях.
4.5. Відповідь на запит, який надійшов електронною поштою, надається на адресу, вказану запитувачем інформації, та у запитуваній формі (листом чи у вигляді електронного документа).
Паперові копії листування за запитами на інформацію, які надійшли електронною поштою, зберігаються у Суді згідно із Номенклатурою справ Суду.
4.6. Відповідь на запит на інформацію має надаватись не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту Судом.
У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
4.7. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, особа, відповідальна за організацію та контроль своєчасності надання відомостей за запитами на інформацію, може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку запитувач повідомляється в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
4.8. Інформація на запит надається безкоштовно.
4.9. У випадках коли запитувана інформація містить документи обсягом більш як 10 сторінок, особа, відповідальна за організацію та контроль своєчасності надання відомостей за запитами на інформацію, не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання Судом запиту повідомляє про це заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.
4.10. У разі якщо запит, поряд з проханням надати публічну інформацію, містить прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на питання, які не відносяться до публічної інформації, може бути направлена заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством, про що запитувач повідомляється у відповіді на інформаційний запит.
5. Порядок надання публічної інформації
5.1. Відповідь на запит, що містить прохання надати інформацію, а також відповідь з відмовою в наданні інформації, надається за підписом відповідального працівника апарату Суду, який за кожним запитом визначається особою, відповідальною за організацію та контроль своєчасності надання відомостей за запитами на інформацію, з урахуванням п. 2.5 Порядку.
5.2. Відповідь на запит повинна містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в наданні такої інформації. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса Суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.
5.3. У випадку якщо запитувана інформація про діяльність Суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються: вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежений. У разі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша частина є загальнодоступною, надається запитувана інформація за винятком інформації з обмеженим доступом.
5.4. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації в Суді.
5.5. Суд має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:
1) якщо він не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом;
3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої запит на інформацію має містити:
– ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;
– загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
– підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Особі, яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, запитувана інформація надається після сплати цих витрат.
Додаток 2
Затверджено
наказом
Запорізького окружного адміністративного суду
від 06.05.2011 № 35 (із змінами, внесеними наказом від 30.10.2012 №81)
Перелік відомостей, які належать до інформації з обмеженим доступом
1. Конфіденційна інформація Запорізького окружного адміністративного суду
- інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, та яка може поширюватись у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов, а саме:
- персональні дані про особу (національність, освіта, сімейний стан, релігійність, стан здоров’я, а також місце проживання, дата і місце народження);
- особові справи працівників суду;
- відомості з особових рахунків працівників;
- персональні дані про учасників конкурсних торгів.
2. Таємна інформація Запорізького окружного адміністративного суду
- інформація, яка містить державну, професійну, банківську таємницю, таємницю слідства та іншу передбачену законом таємницю, доступ до якої обмежується відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» і розголошення якої може завдати шкоди особі, суспільству і державі.
3. Службова інформація
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» до службової інформації відноситься:
1. - Відомості в організаційно-розпорядчих документах (накази, розпорядження, рішення, постанови, рекомендації), що надсилаються суду Верховним Судом України, Вищим адміністративним судом України, ДСА України з питань забезпечення охорони державної таємниці, які містять службову інформацію.
2. Відомості в документах суду, що містять службову інформацію інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій.
3. Відомості в листуванні, нормативно-розпорядчих та облікових документах з питань оформлення допуску працівників суду до державної таємниці.
4. Відомості в номенклатурі посад працівників суду, зайняття яких потребує оформлення допуску до державної таємниці.
5. Відомості в документах діловодства з режимно-секретної роботи (номенклатура справ, описи справ, акти про виділення документів до знищення, акти передачі документів, журнали обліку, книга реєстрації та реєстри відправлення кореспонденції, звіти про стан забезпечення охорони державної таємниці, акти перевірок наявності секретних документів тощо).
6. Відомості про організацію режимно-секретної роботи в суді, у разі розголошення яких можливе настання перешкод для забезпечення охорони державної таємниці.
7. Відомості в документах з технічного захисту інформації (крім документів загального характеру та таких, які мають гриф обмеження доступу «Таємно» та «Цілком таємно»).
8. Відомості в документах з питань надання дозволів на проведення оперативно-технічних заходів та оперативно-розшукової діяльності (крім документів із грифом обмеження доступу «Таємно» та «Цілком таємно»).
9. Відомості у постановах голови суду про вжиття спеціальних заходів державного захисту.
10. Відомості в організаційно-розпорядчих документах суду (накази, розпорядження голови та керівника апарату).
11. Відомості, які становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію (доповідні, службові записки тощо).
12. Відомості щодо організації та діяльності органів суддівського самоврядування з питань внутрішньої діяльності суду (протоколи та рішення зборів суддів, протоколи оперативних нарад тощо).
13. Відомості стосовно організації та діяльності апарату суду (протоколи оперативних нарад працівників апарату суду, документи щодо вивчення стану організаційного забезпечення діяльності суду, акти, довідки перевірок тощо).
14. Відомості з організаційно-кадрової роботи суду (особові справи суддів та працівників апарату суду, з особового складу, щодо чисельності, складу та руху кадрів, надання відпусток, відрядження, атестації державних службовців апарату суду, дисциплінарні стягнення, проходження медичного огляду тощо).
15. Відомості з адміністративно-господарських питань діяльності суду (окрім інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним майном).
16. Відомості стосовно питань організації ведення роботи з аналізу судової статистики, вивчення та узагальнення судової практики, що передує публічному обговоренню та/або прийняттю рішень.
17. Відомості щодо внутрішньої організації ведення обліку, реєстрації та зберігання службових документів діяльності суду;
18. Відомості, які містять матеріали службових розслідувань.
19. Відомості, що можуть міститися в книгах обліку руху особових справ державних службовців апарату суду та трудових книжок і вкладишів до них.
20. Звіт за формою № 6-Б «Про чисельність працюючих та заброньованих військовозобов’язаних».
21. Відомості, що можуть міститися в журналах обліку печаток і штампів суду.
22. Відомості, що можуть міститися в обліково-статистичних картках на справи, реєстраційних журналах, обліково-реєстраційних даних автоматизованої системи документообігу суду (журнали реєстрації вхідної та вихідної кореспонденції; журнал реєстрації вхідної електронної пошти; журнал реєстрації апеляційних скарг в адміністративних справах; реєстри автоматичного розподілу справ; журнали розгляду судових справ і матеріалів суддею; журнал обліку речових доказів; журнал обліку виконавчих документів, виданих судом; журнал видачі копій документів із судових справ тощо).
Відомості, що можуть міститися в документах про роботу суду з розгляду звернень громадян (журнал реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, довідки про роботу суду з розгляду звернень громадян тощо».
Додаток 3
Затверджено
наказом
Запорізького окружного адміністративного суду
від 06.05.2011 № 35
Форма письмового запиту на інформацію (для фізичних осіб)
Запорізький окружний адміністративний суд
вул. Кремлівська, 65-в, м. Запоріжжя, 69041
______________________________________,
(повні ПІБ запитувача інформації)
який проживає за адресою:
______________________________________
______________________________________
тел. __________________________________;
е-mail: ________________________________
Відповідно до статті 34 Конституції України, статей 3, 4, 5, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію» прошу надати мені таку інформацію:
1. ______________________________________________________________________________
2. ______________________________________________________________________________
3. ______________________________________________________________________________
4. ______________________________________________________________________________
Відповідь на інформаційний запит прошу направити за адресою:
________________________________________________________________________________
Ознайомлений(а) з вимогами Закону України «Про доступ до публічної інформації» щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк копій документів обсягом більш як 10 сторінок.___________
(підпис)
«____» __________ 20__ р. ____________ _______________________
(дата) (підпис) (прізвище, ініціали)
Додаток 4
Затверджено
наказом
Запорізького окружного адміністративного суду
від 06.05.2011 № 35
Форма письмового запиту на інформацію (для юридичних осіб)
Запорізький окружний адміністративний суд
вул. Кремлівська, 65-в, м. Запоріжжя, 69041
______________________________________,
(назва юридичної особи, об’єднання громадян)
______________________________________
(адреса)
______________________________________
тел. __________________________________;
е-mail: ________________________________
Відповідно до статей 3, 4, 5, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію» просимо надати таку інформацію:
1. ______________________________________________________________________________
2. ______________________________________________________________________________
3. ______________________________________________________________________________
4. ______________________________________________________________________________
Відповідь на інформаційний запит просимо направити за адресою:
________________________________________________________________________________
Ознайомлені з вимогами Закону України «Про доступ до публічної інформації» щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк копій документів обсягом більш як 10 сторінок.___________
(підпис)
«____» __________ 20__ р. ____________ _______________________
(дата) (підпис) (прізвище, ініціали)